דימוי עצמי נמוך – איך להתחיל להרגיש טוב עם עצמכם

»
»
דימוי עצמי נמוך – איך להתחיל להרגיש טוב עם עצמכם

בניית אתרים למאמנים

האם אתה מוכן לקחת את עסק האימון שלך לשלב הבא? תן לנו לבנות עבורך אתר מותאם אישית שיציג את הכישורים הייחודיים שלך ויעזור לך למשוך לקוחות חדשים. לחץ כאן לקביעת פגישת ייעוץ ובוא נתחיל לבנות את האתר שלך עוד היום!

לדימוי עצמי נמוך יש את היכולת לעשות לנו חיים קשים. בין אם זה במערכות היחסים שלנו, בעבודה או בבריאות שלנו, דימוי עצמי שהוא נמוך יכול למנוע מאיתנו להיות האדם שאנו מסוגלים להיות. אבל אם נדע איך להתייחס לדימוי העצמי שלנו, החיים יכולים להיות הרבה יותר קלים ומהנים. במאמר זה נלמד כיצד להתמודד עם דימוי עצמי נמוך ולהרגיש טוב עם עצמנו שוב.

דימוי עצמי נמוך: בואו נבין מה זה אומר

אם אתם סובלים מדימוי עצמי נמוך, אתם לא לבד. למעשה, על פי National Association of Anorexia Nervosa and Associated Disorders, עד 70% מהאנשים בארצות הברית סובלים מדימוי עצמי נמוך בשלב מסוים בחייהם. דימוי והערכה עצמית נמוכה יכולים להתבטא במספר דרכים, כולל דיבור עצמי שלילי, נסיגה חברתית והימנעות מחוויות חדשות.

למרבה המזל, יש דברים שאתם יכולים לעשות כדי להתחיל להרגיש טוב יותר עם עצמכם, גם אם ההערכה העצמית שלכם נמצאת כרגע בשפל.

הנה כמה עצות:

הכירו בחוזקות ובהישגים שלכם

קל להתמקד בחסרונות שלכם כאשר יש לכם דימוי עצמי נמוך, אבל נסו לקחת צעד אחורה ולזהות גם את התכונות החיוביות שלכם. רשמו רשימה של דברים שאתם גאים בהם, לא משנה כמה קטנים הם.

חפשו קשרים תומכים

הקיפו את עצמכם באנשים שגורמים לכם להרגיש טוב עם עצמכם ואשר יקבלו אתכם כמו שאתם, גם כשאתם לא במיטבכם. אנשים אלו יכולים לספק לוח תהודה חשוב בכל הנוגע לדיבור עצמי שלילי ולעזור להגביר את הביטחון העצמי שלכם כאשר הוא מתקלקל ולא עובד כמו שצריך.

היו מודעים למחשבות השליליות שלכם

כשאתם שומעים את עצמכם חושבים את אותן מחשבות שליליות שוב ושוב, אתם צריכים לאתגר את המחשבות הללו. שאלו את עצמכם אם המחשבות האלה באמת נכונות. לדוגמה, אם אתם חושבים, “לעולם לא אקבל את העבודה הזו” שאלו את עצמכם אם זו באמת מחשבה מציאותית או שמא זה משהו שאמרתם לעצמכם כל כך הרבה פעמים שהוא נטמע במוחכם כאמת.

מצאו פורקן בריא לכעס ולתסכול שלכם

לעתים קרובות כאשר אנו נאבקים עם דימוי עצמי נמוך, אנו מרגישים כועסים על החיים אך לא יודעים כיצד להתמודד עם הרגשות הללו. זה יכול להוביל לריסון הרגשות עד שבסופו של דבר הכעס שלנו יתפוצץ אל העולם בדרכים לא בריאות כמו התפרצות על אחרים או שתיית יותר מדי אלכוהול וצריכת סמים.

טיפול בעצמי

למה דימוי עצמי נמוך מזיק לך?

דימוי עצמי נמוך יכול להוביל למספר השלכות שליליות ואמונות מגבילות בחייכם. זה יכול להפחית את הסיכוי שלכם להשיג את המטרות שלכם, או לקחת סיכונים שעלולים להוביל להצלחה. זה גם יכול להגדיל את הסיכוי שתוותרו כשדברים קצת יותר קשים, מה שמוביל לתחושת כישלון.

בנוסף, דימוי עצמי נמוך יכול לגרום לכם לפנות למנגנוני התמודדות לא בריאים, כגון שימוש בסמים ואלכוהול, כדי להתמודד עם הרגשות השליליים שלכם. כאשר אתם לא מרגישים טוב עם עצמכם, אתם יכולים גם להיות בעל סיכויים גבוהים יותר להיכנס לדיכאון.

ישנן סיבות אפשריות רבות לדימוי עצמי נמוך, כולל: חוויות חיים שליליות, גנטיקה וחוסר תמיכה רגשית בהתבגרות. אם היו לכם חוויות חיים שליליות רבות (כגון בריונות או התעללות), זה יכול להשפיע על היכולת שלכם לאהוב את עצמכם. בנוסף, אם ההורים שלכם לא הקדישו לכם תשומת לב כשגדלתם, זה עלול להוביל לדימוי עצמי שהוא נמוך בבגרות.

ייתכן שאין סיבה אחת להערכה עצמית נמוכה – במקום זאת, היא עשויה להיגרם משילוב הגורמים שהוזכרו לעיל. אם אתם נאבקים עם זה במשך זמן מה, ייתכן שיהיה לכם מועיל לדבר עם מטפל או מאמן אישי.

אם אתם נאבקים עם דימוי עצמי נמוך במשך זמן מה, אתם עלולים להתקשות להאמין שניתן לטפל בזה ושדברים ישתפרו. אתם יכולים גם לדאוג שאם יש לכם דימוי עצמי נמוך, זה הופך אתכם לאדם רע. אבל חשוב לזכור שדימוי עצמי נמוך אינו סימן לחולשה או לרוע – זה רק משהו שכולנו חווים בשלב מסוים בחיינו.

תסמינים נפוצים כוללים:

  • תחושת חוסר שביעות רצון מאיך שאתם נראים
  • לא מרגישים כמו אנשים אחרים כמוכם
  • האמונה שלעולם לא תשיגו שום דבר חיובי בחייכם.

תסמינים אחרים הם התנהגותיים יותר באופיים כמו:

  • לבודד את עצמכם מאנשים
  • להיות מוטרד בקלות מבעיות קלות
  • רצון להתחבא מהעולם.

איך לטפל בדימוי עצמי נמוך?

אם יש לכם דימוי עצמי נמוך, חשוב להבין שאתם לא לבד. אנשים רבים מרגישים כך. הצעד הראשון הוא לקבל את עצמכם כפי שאתם. אתם ייחודיים ומיוחדים, בדיוק כמו כל אחד אחר. ברגע שאתם יכולים לעשות את זה, אתם יכולים להתחיל לעבוד על שיפור הדימוי העצמי שלכם.

הנה כמה עצות:

  1. הציבו לעצמכם יעדים ריאליים. אל תנסו לעשות יותר מדי בבת אחת. התחילו בקטן ותתקדמו משם.
  2. בלו עם אנשים שגורמים לך להרגיש טוב עם עצמכם. הימנעו מאנשים שליליים שמורידים אתכם.
  3. עשו דברים שמשמחים אתכם. מצאו פעילויות שגורמות לכם להרגיש טוב והמשיכו איתן.
  4. היו חיוביים לגבי עצמכם. דברו עם עצמכם בחביבות והימנעו מלהכשיל את עצמכם.
  5. שמרו על עצמכם פיזית ורגשית. אכילה בריאה ופעילות גופנית תעזור לגוף שלכם להרגיש טוב יותר, ואל תשכחו לקחת זמן לעצמכם, זה יעזור גם לנפש שלכם להרגיש טוב יותר.

דימוי עצמי נמוך יכול להיות דבר שקשה להתמודד אתו, אבל אפשר לשפר את ההרגשה שלכם לגבי עצמכם. רק זכרו להיות סבלניים, להיות אדיבים לעצמכם, ולהקיף את עצמכם באנשים ופעילויות חיוביות.

לסיכום

לא משנה כמה הדימוי העצמי שלכם נמוך, תמיד יש דברים שאתם יכולים לעשות כדי להתחיל להרגיש טוב יותר עם עצמכם. זה עשוי לקחת קצת זמן ומאמץ, אבל זה יהיה שווה את זה בסופו של דבר כשתראו עד כמה החיים שלכם יכולים להשתפר. עקבו אחר הטיפים במאמר זה ותנו לעצמכם הזדמנות לצמוח לאנשים הבטוחים ומאושרים עם מי שהם.

התחל לקבל לקוחות לעסק האימון שלך עם אתר מותאם אישית - קבע פגישת ייעוץ עכשיו

משוך לקוחות נוספים לעסק האימון שלך וקח את העסק לשלב הבא עם אתר אינטרנט מותאם אישית. הצוות שלנו יעבוד איתך כדי לבנות אתר שמשקף את הכישורים והמותג הייחודי שלך. אל תחכה, תזמן את שיחת הייעוץ שלך עכשיו ובואו נתחיל לבנות האתר שלך היום."
דימוי עצמי נמוך
אהבתם? איזה כיף! אולי יעניין אתכם גם:
שתפו עם חברים:

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים?

אל תפספו תכנים חדשים ישירות אל האימייל שלכם

תוכן עניינים

קבע שיחת ייעוץ אסטרטגי