נשימה נכונה במדיטציה

»
»
נשימה נכונה במדיטציה

המפתח למדיטציה הוא נשימה נכונה, שכן היא מעורבת בכל ההיבטים של התרגול. הנשימה יכולה להתבצע הן במודע והן שלא במודע. עם זאת, לא מעט אנשים אינם יודעים כיצד לעסוק בנשימה מודעת באופן שמזין את הלב ומספק לגוף תכונות בריאות.

האופן בו אנו נושמים משפיע על התחושות שאנו מקבלים, ולכן השתתפות בנשימות רדודות ולא סדירות תגרום לך להרגיש אותו הדבר. עיסוק בנשימה עמוקה וקצבית יכולה להיות מספקת להפליא ודרך נהדרת לחיות.

זה חיוני שתהיה מודע יותר לנשימה נכונה ולפעימות הלב שלך. אתה יכול לעבוד כדי לסנכרן את הנשימה שלך עם הדופק שלך כדי לשפר את הקשר בין הלב והנפש שלך. כאשר שניהם מחוברים ופועלים יחד בהרמוניה, תוכלו להגיע למקום בו הכל אפשרי.

הנשימה שלך היא מה שיוצר את ההרפיה ככל שאתה מתנסה יותר במדיטציה. נשימה נכונה ומבוקרת עוזרת לשפר את תפקוד הנפש והגוף שלך. זה יכול גם לעזור להורדת לחץ הדם שלך, משפר את הרפיה ותחושות הרוגע.

להלן כמה מטכניקות הנשימה שתוכלו לתרגל למען בריאותכם וכדי לשפר את תחושות ההרפיה שלכם:

נשימה שווה

טכניקת נשימה מאוזנת זו אידיאלית לגוף. כדי להתחיל, קחו נשימות עמוקות, סופרו עד ארבע לפני הנשיפה בזמן שאתם סופרים עד ארבע. אתה צריך לנשום דרך האף שלך מכיוון שזה עוזר להוסיף קצת התנגדות טבעית לנשימה שלך.

תרגיל זה יעזור לך להפחית מתח, להרגיע את מערכת העצבים שלך ולספק לך מיקוד מוגבר.

התרגיל יכול להיעשות בכל עת אך עובד היטב כאשר נעשה לפני השינה. זהו גם תרגיל אידיאלי למתחילים.

נשימות בטן

טכניקה זו יכולה להתבצע על ידי הנחת יד אחת על הבטן ואחרת על החזה. שאפו עמוק דרך האף, והבטיחו שהסרעפת שלכם תתנפח בכמות מספקת של אוויר, מה שהופך אותה למסוגלת למתוח את הריאות.

קח כשש עד עשר נשימות איטיות בדקה במשך כעשר דקות. תרגל זאת כל יום במשך כשמונה שבועות.

נשימת חילוף נחיריים

סוג זה של טכניקת נשימה עוזר להביא איזון ורוגע תוך איחוד צד ימין ושמאל של המוח שלך. בתור התחלה, מצא תנוחת מדיטציה נוחה. החזק את אגודל ימין מעל נחיר ימין.

קח נשימה עמוקה דרך הנחיר השמאלי שלך, ולאחר מכן, בעודך בשיא, סגור את הנחיר באמצעות הקמיצה, ואז נשום החוצה דרך הנחיר השמאלי. המשך עם אותה דפוס שאתה נושם דרך הנחיר, השתמש באגודל ימין כדי לסגור את הנחיר הימני, נושף החוצה דרך הנחיר השמאלי.

טכניקת נשימה נכונה זו מתאימה לעשות בכל פעם שאתה צריך זמן כדי להמריץ או למקד את דעתך. אל תנסה את הטכניקה הזו לפני השינה. זה לא אמור לשמש על ידי מתחילים, אלא על ידי אלה שנמצאים ברמת הביניים של מדיטציה.

נשימת גולגולת זורחת

טכניקת נשימה זו עוזרת להאיר את היום שלך מבפנים החוצה. זה מתחיל בשאיפה ארוכה ואיטית שאחריה נשיפה מהירה וכוחנית שמגיעה מהבטן התחתונה. ברגע שנוח לך, אתה יכול להגביר את הקצב וההתכווצות לנשימה אחת הנכנסת והחוצה.

ניתן לתרגל את הטכניקה כאשר אתה מתעורר לראשונה בבוקר, מכיוון שהיא משפרת את ההשקפה הכללית של הדברים. התרגיל הוא אינטנסיבי בבטן ויעזור להתנער מהאנרגיה הישנה שיש לך עם ההתעוררות תוך כדי חימום הנפש.

הרפיה מתקדמת

טכניקה זו משמשת להפגת מתחים בגוף. יש להתמקד במתח והרפיית השרירים. התחל להתמקד במתח והרפיית כפות הרגליים והבהונות, לנוע כלפי מעלה לברכיים, לירכיים ולחלקים אחרים בגוף.

טכניקה לנשימה נכונה זו יכולה להתבצע בכל מקום שתרגיש בנוח.

הדמיה מודרכת

יש לתרגל טכניקה זו עם מטפל או מאמן. אתה מתחיל את השיטה בנשימה נכונה ועמוקה עמוקה כשאתה מתמקד בתמונות חיוביות ונעימות. יש להשתמש בהם כדי להחליף מחשבות שליליות.

הדמיה מודרכת אינה מיועדת רק למימוש מיינדפולנס; זה גם עוזר להכניס אותך למצב הנפשי הנכון. אתה יכול לבצע את התרגיל הזה בכל מקום, כל עוד אתה מסוגל לעצום את העיניים ולהרפות.

אתה כבר אמור להיות בעל ידע בסיסי במדיטציה לפני שתנסה את הטכניקה הזו.

נשימה נכונה
אהבתם? איזה כיף! אולי יעניין אתכם גם:
שתפו עם חברים:

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים?

אל תפספו תכנים חדשים ישירות אל האימייל שלכם

תוכן עניינים

קבע שיחת ייעוץ אסטרטגי