תרגילי מדיטציה להרגעה – דמיון מודרך להרגעה – בית הקומות לשמיעה לפני שינה

>
>
>
תרגילי מדיטציה להרגעה – דמיון מודרך להרגעה – בית הקומות לשמיעה לפני שינה

מדיטציה להרגעה היא תרגול עתיק ששימש במשך מאות שנים כדי לקדם רגיעה, שקט נפשי ובריאות רוחנית. ישנם סוגים רבים ושונים של מדיטציה, אך המטרה של כל מדיטציה היא להשקיט את התודעה ולהביא למצב של שלווה פנימית.

( מקור הסרטון ביוטיוב – כל הזכויות שמורות ליוצרים המקוריים.)

ישנם יתרונות רבים למדיטציה, ביניהם הפחתת מתח וחרדה, שיפור איכות השינה והריכוז ואף הפחתת לחץ הדם. מדיטציה היא דרך בטוחה ויעילה לקידום בריאות ורווחה כללית.

אם אתם חדש בבכל הרשוק למדיטציה להרגעה, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להתחיל. ראשית, מצא מקום נוח לשבת או לשכב בו. אולי תרצה לעצום את העיניים ולהתמקד בנשימה שלך. התחל בלקיחת נשימות איטיות ועמוקות פנימה והחוצה. בזמן שאתה נושם, נסה לנקות את דעתך מכל המחשבות. אם אתה מוצא את דעתך נודד, פשוט הפנה את המיקוד שלך בחזרה לנשימה שלך.

אולי תרצה לנסות מדיטציה מודרכת. מדיטציות מודרכות משתמשות לעתים קרובות במוזיקה מרגיעה או בקולי טבע כדי לעזור לך להירגע ולהתמקד ברגע הנוכחי. יש הרבה מדיטציות מודרכות בחינם הזמינות באינטרנט או דרך אפליקציות.

התחל עם רק כמה דקות של מדיטציה בכל יום והגדל בהדרגה את הזמן ככל שאתה מרגיש בנוח

סוגים שונים של מדיטציה להרגעה

ישנם סוגים רבים ושונים של מדיטציה להרגעה, וכל אחד מהם יכול להיות יעיל להרפיה. כמה סוגי מדיטציה פופולריים כוללים מדיטציית מיינדפולנס, מדיטציה טרנסנדנטלית ויוגה נידרה.

מדיטציית מיינדפולנס היא כולה להיות נוכח ברגע ולהתמקד בנשימה שלך. סוג זה של מדיטציה יכול להיות יעיל מאוד בהפחתת מתח וחרדה.

מדיטציה טרנסנדנטלית היא סוג של מדיטציה מבוססת מנטרה שנאמר כי היא יעילה מאוד בקידום הרפיה. המטרה של סוג זה של מדיטציה היא להתעלות מעל המחשבה ולהשיג מצב של תודעה טהורה.

יוגה נידרה היא סוג של מדיטציה מודרכת שאומרים שהיא עוזרת מאוד בקידום הרפיה עמוקה. סוג זה של מדיטציה יכול להיעשות על ידי שכיבה במצב נוח וביצוע תסריט מדיטציה מודרך.

מדיטציה להרגעה

היתרונות של מדיטציה להרגעה

מדיטציה יכולה לספק יתרונות רבים לבריאות ולרווחה הכללית שלנו. זה יכול לעזור להפחית מתח וחרדה, לשפר את מצב הרוח שלנו ולהגביר את המיקוד והריכוז שלנו. בנוסף, מדיטציה יכולה גם לעזור לשפר את איכות השינה שלנו ואת בריאות הלב וכלי הדם.

איך לעשות מדיטציה

בהנחה שתרצו טיפים כיצד לעשות מדיטציה:

1. התחילו במציאת תנוחה נוחה. אתם יכולים לשבת על כיסא עם רגליים שטוחות על הקרקע, או שאתם יכולים לשבת ברגליים משוכלות על כרית על הרצפה. אתם יכולים גם לשכב אם זה יותר נוח. רק וודאו שעמוד השדרה שלכם ישר ושאינכם מכווצים.

2. ברגע שאתם במצב נוח, עצמו את העיניים והתחיל להתמקד בנשימה. נשמו פנימה לאט ועמוק דרך האף, מלאו את הריאות. ואז נשמו לאט דרך הפה.

3. המשיכו לנשום פנימה והחוצה לאט ועמוק, תוך שימת לב לכל שאיפה ונשיפה. אם דעתכם מתחילה לנדוד, פשוט החזירו את תשומת לבכם לנשימה שלכם.

4. המשיכו לעשות מדיטציה להרגעה כל עוד תרצו. כלל אצבע טוב הוא להתחיל עם 10 דקות ליום ולאחר מכן להגדיל בהדרגה את משך הזמן שבו אתם עושים מדיטציה בכל יום או איך שנוח לכם שהוא מרגיש נוח.

אתה אוהב, ואז לאט לאט לפתוח את העיניים ולהתחיל את היום.

לסיכום

אנו מקווים שנהניתם מתרגילי המדיטציה הללו להרפיה. מדיטציה היא דרך מצוינת להפחית מתח, לשפר את מצב הרוח ולהגביר את המיקוד והריכוז. אנו ממליצים לכם לנסות סוגים שונים של מדיטציה כדי למצוא את מה שהכי מתאים לכם. זכרו, אין דרך נכונה או לא נכונה למדיטציה, אז פשוט שחררו ותהנו מהחוויה.

מחפשים מאמן אישי לחיים או מאמן עסקי? בקרו באינדקס המאמנים שלנו

קבע שיחת ייעוץ אסטרטגי