מאמנים, יועצים ומנטורים, בואו ואגלה לכם סוד: “אתם לא באמת צריכים אתר אינטרנט”!
במיוחד אם אתם לא מתכננים להוציא מינימום של 2500 ש”ח בחודש ומעלה על קידום אורגני בגוגל, לכתוב תוכן של 1,000 מילים או יותר לכל מאמר באתר ולהוציא כסף על קידום ממומן לכל כך הרבה עמודים.
גם אני בעבר הייתי בטוח שאתר אינטרנט הוא חובה לכל עסק. טוב זה המקצוע שלי, איך לא?
אז זהו שלא!
- אנחנו לא באמת צריכים אתר אינטרנט אם אין לזה הצדקה עסקית.
- אנחנו לא צריכים אתר אינטרנט אם זה לא חלק מהסיסטם שלנו לגיוס לקוחות.
- ובטח שאנו לא צריכים אתר אינטרנט רק בשביל להגיד לאנשים “יש לי אתר אינטרנט”.
בואו ונניח שהחלטנו כן לבנות אתר אינטרנט. אז נתחיל מזה שאתר אינטרנט מדוגם ומקצועי, יעלה לנו בין 10,000 ל- 20,000 ש”ח, בואו נוסיף לזה את ההוצאות על תוכן, שירות קידום אורגני ושירותי קידום ממומן. זה מגיע לעשרות אלפי שקלים בשנה עוד לפני שראינו שקל מהאתר המדוגם והמקצועי שלנו.
האם זו באמת הוצאה ריאלית לעסק עוד לפני שבנינו מנגנון יעיל ואוטומטי אשר עוזר לנו לגייס לידים ועוזר לנו להפוך את הלידים הללו ללקוחות משלמים?
זהו שלא! אין בזה שום הגיון עסקי. לפחות לא בשלבים הראשונים של בניית העסק.
אז מה באמת אנחנו צריכים בכדי שיהיה לנו מנגנון כזה?
נתחיל בזה ש:
- אנחנו צריכים ללמוד את השוק שבו אנו פועלים.
- לתכנן את המסלול בו הלקוחות שלנו צריכים ללכת משלב ההתעניינות עד השלב שבו הם הופכים ללקוחות משלמים ומעבר לכך, איך הם הופכים ללקוחות קבועים אשר קונים מאיתנו שוב ושוב.
- לאפיין את הסיסטם (משפך המכירה) באופן מעשי ומקצועי.
- ולבסוף לבנות את הסיסטם הזה בפועל.
בניית סיסטם כזה ימקד את המאמצים שלכם למה שבאמת מרוויח לכם כסף. זה יעזור לכם להביא את הקהל שלכם (וזה לא משנה מאיפה אתם מביאים אותו) לבצע את הפעולה האחת שעוזרת לכם להמיר את הקהל שלכם ללקוח משלם.